Sunday, May 13, 2012

Luahan kisah lalu hanya Tinggal Kenangan

Terus kepada luahan ku. betapa sedih dan terseksa hidupku tatkala aku merindu segala kenangan yang telah dilalui selama 2 tahun (Hampir genap 2 Tahun)...kosong terus rasanya bila dia pergi dengan begitu sahaja.. kosong rasanya bila dia tinggalkan aku dengan segala firasatnya..Hinakah aku?

Dua tahun aku kenal dengan dia. Jujur ku akui, aku sudah sebati dengan segala tingkah lakunya. mALAH aku berani akui, dia banyak mengajarku tentang erti kehidupan kematangan yang sebenar, mUla cerita yang terawal, mengenai kematangan.. Dulu aku akur, aku sangat tidak matang dlm perhubungan percintaan apatah lagi untuk menjadi yang terbaik buat insan yang paling kita sayangi.Namun segala usahaku aku sendiri tidak nampak dimana letak tinggi nilainya. :'( Dulu aku akur, aku mudah terpengaruh, aku mudah ditipu, aku mudah melatah dlm hubungan, aku mudah prejudis... tapi itu semua dulu.. setahun bersamanya aku belajar menjadi matang. namun diakhir perubahanku, dia menjadi sebaliknya..segala tohmahan dan prejudis serta makian cacian aku dapat darinya. Mungkin dia terlalu sayang denganku, sampai kawalan serta ketidakpercayaannya terlalu tinggi terhadapku.. :( sedih... ia membunuh ku sedikit demi sedikit. Kata orang dalam hubungan ini, biarlah kita matang...tapi aku tidak tahu d mana silapnya...

dalam menempuh kebahagiaan dalam hubungan ini, jujur aku katakan aku sangat gembira bersamanya, aku tidak pernah hilang idea untuk berkongsi dengannya apa sahaja. dari mula perkenalan aku sudah belajar berterus terang. Namun bila saat berterus-terang itu ku buat, pelbagai tafsiran yang terpesong dan menjahanamkan hidup aku difikirkannya. aku tau dia sayang aku... tapi siapalah juga aku ni. Aku emnjadi semakin takut dengan segalan tindakannya, hingga membuat aku kaku tidak bernyawa.suatu hari nanti, aku akan berada dalam situasi ketakutan untuk menyakiti orang tersayang walaupun kita sudah sedaya upaya tidak bermaksud sama seperti yg difikirkannya...

kenangan merentasi dunia bersamannya membuat aku terasa seperti dalam dunia honeymoon. Indah saja dunia tu...karaoke! tengok wayang! makan! masak sama2! semuanya.... Ya tuhan,aku rindu saat detik itu. kenapa harus begini aku dihukum..kenapa harus ini penghujung perhubungan ini...

Mesti kroang ank tau punca hubungan ini tamat...

atas salah faham dan tuduhan yang tidak berasas..menjadi kami tamat. aku sudah tidak mampu menahan sabar..aku sudah tidak mampu memberi alasan seuumur hidup dan sepanjang menjaga hubungan 2 tahun ini dengan ikhlas. Betul org cakp, cakap tidak ada makna tanpa perbuatan. tapi harus faham, tidak semua d dunia ini sama 100%. Kalau kita hanya fikir ia sebegitu, kita lupa bahawa kita sedang menghukum kehidupan orang lain...

masih ingat lagi setahun pertama... aku terlalu menyanjunginya..aku serahkan 200% untuknya, aku sanggup berdepan dia bersama kenalannya yg ku boleh anggap SCANDAL dia..aku masih boleh makan hati..aku masih boleh barlah mata ini berdarah...aku masih mampu menahan dan menelan hingga menjadikan aku sebegini saat ini... :'(

Ya tuhan, jujur aku yakin, sampai saat ini aku masih terbayang-bayangkan wajahnya,,...segala kenangan indah bersamanya membunuh hatiku,.tikaman yg sangat perit...

No comments: