Wednesday, May 9, 2012

Sepi hidup tanpa Sepasang Hati


Sepi..sunyi…kosong..itulah yang kurasai saat ini. Kehilangan sesuatu yang berharga dalam hidup membuat hati ini sangat terseksa. Luahan madah hanya dapat ku kongsikan bersama laptop ini. Kenangan yang terlalu banyak bersama insane tersayang membuat tikaman ini semakin parah tatkala hidup ini yang tersisih jauh. Penghujung kepada perhubungan yang penuh dengan dugaan ini berakhir dengan satu kisah yang yakni bukan atas kecurangan atau pihak ketiga… Tetapi permainan fikiran yang diselimuti dengan kebencian serta berintikan benci serta cemburu. Hubungan ini berakhir dengan perkara yang menyeksa kedua belah pihak dan mungkin hanya hati ini seorang yang terasa.
Kejam diperlakukan begini. Insan mana yang mampu bertahan dengan segala batu yang dilempar tepat kearah hati ini. Sekuat dan setabah manusia, ada tingkatnya yang mampu dipertahankan. Cinta sesuatu yang indah tapi tatkala kebahagian itu dirasai ia sememang akan bertukar hempedu jika tiada curahan rempah untuk menukar rasanya.
Tertalu patah remuk hati ini, dengan segala kenangan terindah yang dibina, terfikir sejenak adakah perlu untuk aku lupakan itu semua, hanya kerana insan itu telah meninggalkan mayat hidup ini… Betul ketanya, aku akan mati dan terseksa dengan perasaan rindu dan segala tikaman kenangan terindah itu..itu yang ku rasa pada saat ini. Tapi aku tetap membuka segala hidupku, untuk ku rasakan dimana silapku.. tapi hanya demi egois dan serakah kehendak yang kononnya ‘matang’ sedarjat usianya itu, aku jatuh dipersalahkan dengan seribu pandangan kehinaan dan kebenciannya.
Ya Tuhan, pada saat ini aku akur akan segala dosaku. Namun ia sudah berakhir. Hubungan yang terjalin dengan penuh keindahan lalu, biarlah disingkap menjadi sebuah kisah hidup yang lebih mematangkan aku.  Ya tuhan, sesungguhnnya titisan air mata yang mengalir ini, biarlah ia mampu membasuh segala luka yang dihadapi hati ini. Benar, dia banyak mengajar ku erti kehidupan sebenar. Dia banyak mengubah hidupku. sampai saat ini, meskipun aku berjalan di titi yang usang, segala tutur bicaranya serta teguran nasihatnya berkumandang dalam corong pendengaran ku. Kesihatanku, pelajaranku, pemakananku, perjalanan hidupku, segalanya seperti sudah tertur dan setiap satunya penuh dengan seribu satu kisah…
Ya Tuhan sesungguhnya aku melalui saat-saat gentir saat ini..aku terseksa..tapi aku pasti, ia sudah sampai di penghujungnya…. Ampunilah dia yang membuatkan aku seperti ini dan ampunilah dia dengan segala apa yang lakukan pada hidupku saat hari pertama pertemuan ini bermula..sehingga pada saat hari terakhir…Aku tidak pernah menyimpan dendam serta tidak pernah meletak kebencian untuk hidupnya..ampunilah doasaku ya Tuhan..

No comments: