Tuesday, January 17, 2012

Coretan Kisah Cintaku Yang Kian Runtuh


Hachuam! Bersih plak, blum sihat sepenuhnya.
well, aku guna media blog ni nak menulis kisah cinta ku yang sdg dalam keruntuhan.. (mungkin dalam beberapa hari sahaja lagi)

aku mengenalinya dalam setahun 6 bulan yang lepas.. perjuangan kisah cinta yang bermula dari kawan, namun ku akur aku mudah untuk jatuh cinta dengan nya. bermula dari situlah, aku ebrusaha mengenalihatinya dan terus berusaha untuk menjadi seorang teman yang setia dalam hidupnya. sehingga satu saat aku terpaksa menangis Darah serta berjalan Dalam kematian tatkala dia bersama kenalan barunya yang dia sangat nak jumpa dan terlalu rindu dan terlalu mengharap berjumpa dengan insan tersebut...

arghh..kenapa aku ingat semula peristiawa hitam itu dalam hidupku..sedangkan itulah saat dia dan teman baru nya itu bergembira dan mempunyai seribu satu cerita yang aku tidak tahu walau setitik pun. begitu rapat. sampai kenalannya dr Kl tertinggal flight, dia berusahah tolong kenalanya datang beli tiket baru. dengan alasan "Kesian dia mau datang Sabah semata-mata jumpa aku tapi tertinggal flight.. mau beli tiket flight baru, tapi budget dia terus kurang..." So, as a Friend masa itu (KEKASIH YANG TAK DIANGGAP), aku tolong walaupun aku berkali2 halang dia, aku caKAP "janganlah suruh dia datang,kita pun teda duit sekarang. tidak siuk juga berjalan2 kalau teda duit...".... Then respon yg saya dapat: "SUDAHLAH KALAU KAU TIDAK MAU TOLONG, BIAR AKU SATURANG JAK URUS!".... apa perasaan korang masa tu? so Aku tolong seikhlas yang mampu...esoknya kenalannya dtg, mesra diorang! rapat! lupa kewujudan aku..betul aku berani Sumpah!~~~ sepertinya sudah byk kali berjumpa, tapi baru pertama kali.byk kali jumpa di Webcam kali..but ndak kisahlah..siapa jugalah aku nie kan.. seminggu kenalannya di Sabah, Stay di rumahnya.. dan aku berusaha membantu yang terbaik dari aspek luaran.sbb kalau dr segi pergaulan aku mmg OUT. boleh menangis aku...ahhaha. Aku masih ingat duit aku masa itu. aku sewa kereta..aku bayar tiket bas..bayar minyak..dan sebagainya.. well, aku menolong bukan untuk KENALAN dia..tapi atas HATIKU yang tak bertepuk sebelah tangan masa itu..sampaikan aku berani bawa balik kampung ku KENALAN nya dan DIA yg jg pertama kali datang. so sekurnag-kurangnya, dia akan sentiasa terpahat bila pertama kali dia dtg ke rumah kuh..jwpannya, BERSAMA KENALANNYA....dan di rumah tu, aku mmg dah takder duit..tapi aku diam. aku sedar aku selalu moody tgok drg, jd tuk ubah situasi aku bantu dr kewangan segalanya. aku pinjam dr Parentsku RM , dengan alasan mau buat projek masa tu. dan sempat juga ku curi-curi amik duit kat bilik parentsku.. tak banyak...hihihi tapi aku dah ngaku dgn parents ku juga.. dah terdesak, so aku cuba sedaya yang mungkin.ada satu kisah malam itu, aku diPERKATAKAN oleh diorang berdua..aku yg terdengar teruskn mendengar, akhirnya aku sedar maruahku diperburukan dengan manusia yang aku langsung tidak kenal~~~~..and finally berakhirnya kisah percutian itu.. DIORANG dapat apa yang diorang nak..aku entahlah~~~

arghh kenapalah aku ingat kisah dulu..bukan apa sekadar memuaskan hati betapa aku sanggup merana dan menjadi pengemis cinta dengan maruah yg sememangnya hilang dari awal perkenalan lagi. Aku bercinta tanpa maruah..sebab itulah, acapkali bergaduh, aku terasa sangat terasa sepertinya kematian ahli keluarga, apabila pelbagai cemuhan diberikan walaupun aku sedar itu hanyalah emosinya dan bukan yang maksudkan..apa perasaan bila sudah bertahun menjalinkan hubungan, akhirnya setiapkali bergaduh segala kisah silam yang lampau diungkit2. bukankah dlm perhubungan itu, perlu ada lembaran baru.bermula titik kosong. kenapa kisah yang dulu-dulu tiba2 dikaitkan.untuk apa sebenarnya?apa yg dia mahu sebenarnya? tapi syukur Kepada Tuhan, sepanjang aku menjadi pasangan hidupnya, walau teruk macam mana sekalipun aku, aku tidak pernah mengungkit kisah lampaunya.aku tidak pernah menjatuhkan maruahnya. dan aku sama sekali TIDAK PERNAH BUKA LAPTOP DIA. RUPANYA ADA ISTILAH LAPTOP TU HAK PERIBADINYA. aku tiada apa-apa peribadi..dia saja ada. Well, semua gambar ex ex ex dia disimpan...tapi aku tidak melatah, aku diam sahaja sehingga saat ini. sebab dia masih mau wujudkan JURANG antara kami..

Sekarang kami sudah bergaduh yang hampir menuju keruntuhan. sebenarnya, aku sampai saat ini sentiasa mengintip perkembangannya.tapi aku tidak mampu..aku tidak tahu apa2..perit teramat... kami bergaduh kali ini, sebab aku buat apa yg dia larang.. aku dilarang Dye rambut. tapi aku dye, dan dia x tau. dan dia dpt tahu dr fb... then aku mengaku aku buat dan aku salah. but semua perkaitan dimasukkan dia. hinggalah membawa kepada kemusnahan hubungan ini. masa aku buat tu, mmg aku fikir tentang dia. terfikir, amcam mana mau bgtau dia. aku mau dye kah tidak..sebab masa itu kami mmg bergaduh juga. (ALWAYS BERGADUH).. tp bila kita dlm keadaan kekosongan, kesunyian, kesepian, tanpa dipengaruhi oleh siapa2 kita akan buat perkara yang boleh melegakan dan menenangkan hati kita sendiri. apa lagi yg boleh ku buat?... perit~~~ TUHAN jak yang tahu.. tapi dia tuduh, aku sengaja buat dan tapuk2 dan minta perhatian. kalau diikutkan, aku mahu kasih botak kepala aku juga... tp tidak pa, biarlah dia marah aku dye rambut. mungkin kalau aku betul2 hilang kawalan sebb selalau bergaduh, kekosongan, kesepian, kesunyian masa tu, mungkin aku sudah MATI KEMALANGAN KERETA atau MAKAN DADAH atau BUNUH DIRI.. MUNGKIN ini leh menggembirakan ...

Entahlah apa penghujung hubungan ini, last msg seolah-olah kami break.. kalau benarlah dia mau buang aku, aku terima walaupun aku sentiasa mengharapkan sebaliknya.. tapi tidak pa, mungkin, dia akan jumpa orang yang lebih mampu membahagiakan idupnya,...

Sebagai insan yang tidak punya apa-apa, aku hanya mampu terdiam... aku sudah minta maaf sampai dia jemu dgn perkataan maaf ku. apa ndak, benda yang aku teda buat dan dituduh pun aku tetap salah bagi dia. jadi aku kena juga minta maaf. akhirnya benda yang aku betul2 salah, tidak makan maaf sudah. tidak pa, mungkin TUHAN sudah rencanakan begini...

Aku pasrah..... chibi...

No comments: