Monday, January 16, 2012

Luahan untuk tatapan about feeling

entahlah, mungkin ia sekadar luahan coretan yang mengarut dan merepek bagi sesetengah orang. tapi haku tak kisah lah, janji aku dapat luahkan apa yang ingin dipatri dalam penulisan ku kali ini.

dalam melalui liku-liku sebagai insan di muka bumi ini, orang sering menilai baik buruk kita. namun perlu kita akur, bahawa keburukan kita akan lebih diperhatikan satu persatu berbanding apa yang telah kita betul2 buat.

Entahlah, bila kita dilarang semua aspek yang kita buat, akhirnya kita tertanya apa yang sepetutnya kita buat supaya tidak menyakiti hati orang lain. paling dekat teman istimewa dalam hidup kita. Sedangkan dalam perhubungan perlu wujud penerimaan dan kepercayaan. Dan penerimaan itu bukan sekadar melalui apa yang dinampak, tetapi melalui apa yang pasangan kita suka atau tidak. sehinggakan orang lain merasakan mereka lebih SELF-RIGHTEOUS.

Baik kalau benarlah segalanya kita buat selalu menyakitkan hati orang lain, cuba di pihak kita plak..aku yang nilai satu persatu.. banyak weh.. tapi aku tetap tahu, manusia tiada semua sempurna. Jadi aku lebih belajar untuk mnerima apa keburukan dan kelemahan dia daripada menilai dia. Aku belajar untuk terima kenyataan bahawa itulah dia... dan tidak boleh diubah.

Salam Syed~~

No comments: